Kornualio (Cornouaille) keliais – 5 dalis

Ketvirtadienis  –  jūros dumbliai

Kiekviename Bigudeno krašto kaimelyje kiekvieną savaitę vyksta turgus. Štai Pon-l’Abė (Pont-l’Abbé) kaimelyje ketvirtadienis yra turgaus diena. Visi būriuojasi pačiame kaimelio centre, Gambetta aikštėje. Čia ir aš gimiau, čia ir mano tėvai prekiavo. Kai buvau vaikas, turgus taip pat vykdavo tik ketvirtadieniais, mes daržoves pirkdavome iš mano vaikystės draugo Mišelio Bižė (Michel Biger) tėčio, o dabar ir pats Mišelis tęsia šeimos verslą ir šiandien mums pardavė morkų, burokėlių ir bulvių. Jo reklaminis stendas stovi lygiai, lygiai toje pačioje vietoje, kur statydavo ir jo tėtis aštuntajame dešimtmetyje! Apsiperkame ir likusią ryto dalį praleidžiame vaikštinėdami po turgų. Pietauti grįžtame į namus pilnu krepšiu šviežių daržovių. Pirkome ir artišokų. Šiandien draugus iš Lietuvos išmokysiu juos ragauti: verdame jūros vandens garuose, skiname lapą, padažome į acto padažą … jiems tai nauja kulinarinė patirtis.

Iškart po pietų pasukame link Leskonilio (Lesconil), kur aplankysime šeimos įmonę Marinoë, auginančią ir perdirbančią jūros dumblius. Jūros dumbliai visada buvo naudojami ruošiant patiekalus, o jau keleri metai, kai jie tampa vis svarbesne ir svarbesne virtuvės dalimi. Maistingas ir sveikas maistas, kurį paprasta laikyti, o jo kvapų ir skonių įvairovė virėjams leidžia panaudoti visą savo kūrybiškumą. Sužinojome, kad kai kurie dumbliai renkami rankomis nuo vandenyno dugno po atoslūgių, ir kad ši įmonė yra pasirašiusi susitarimą su valstybe dėl kai kurių kvotų, susijusių su dumblių naudojimu.

Už kelių kilometrų nuo čia, stovi Ekmiulio (Eckmül) švyturys, nuo kurio viršūnės atsiveria nuostabus pakrantės vaizdas, užlipę supratome, kodėl jis toks svarbus jūros dumblių rinkėjams.

Jūros dumblių „sodai“ po atoslūgių.

Prieš sukdami į namus, sustojome prie dar vienų sidro namų Vergers de Kermao. 10 hektarų plote besidriekiantis vaismedžių sodas, apsodintas 1981-1988 metais, yra šalia Kornualio saugoma kilmės vietos nuoroda (AOC) CIDRE CORNOUAILLE pažymėtų žemių. Sidro gamą sudaro sausieji briutai, pusiau sausieji sidrai ir sidras Fouesnant. Jį ir pasiimame vakarienei prie jau minėtų norveginių omarų arba Loktudi madmuazelių (pranc. langoustines), kuriuos šįvakar visai šviežutėlius pirksime Loktudi (Loctudy) žvejybos uoste. Mūsų vakarienė bus visai paprasta: didžiulė lėkšte norveginių omarų, majonezo padažas, pas kepėją krosnyje (pranc. k. boulangerie) paskrudinta šoninė ir sidras!

Sidro namai Kermao. Obuolių vaismedžių sodai Les Vergers de Kermao.